Wycieczka w Bieszczady

W dniach 28 i 29 października uczniowie klas: 4 abc Technikum i 3 abp Technikum udali się na wycieczkę w Bieszczady zorganizowaną przez pana profesora Piotra Kościołka. Punktem pierwszym wycieczki było zwiedzanie skansenu w Sanoku tzw. Muzeum Budownictwa Ludowego. Przewodnik w bardzo interesujący sposób przybliżył wszystkim historię tej części Karpat i ludności zamieszkującej te ziemie, w większości już rozproszonej po Polsce i innych częściach Europy w wyniku akcji “Wisła” w 1947. Następnie zwiedzaliśmy godzinę zaporę wodną w Solinie, potem zatrzymaliśmy się na obiad i nocleg w uroczej Stężnicy w ośrodku turystycznym Bieszczadzkie Wrota Lasu. Wieczorem mieliśmy zorganizowane ognisko integracyjne.

W piątek po śniadaniu opuściliśmy z żalem:) Stężnicę i pojechaliśmy do Bóbrki zwiedzać Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza, gdzie historię pierwszej na świecie kopalni ropy naftowej i budynki związane z wydobyciem tego cennego paliwa oglądaliśmy z wielkim zaciekawieniem. Przez cały czas trwania wycieczki dopisywała nam piękna złotojesienna pogoda i doskonały humor. A że “obraz warty więcej niż 1000 słów” – zapraszamy do oglądnięcia zdjęć i… cudownego, relaksacyjnego pod każdym względem ośrodka w Stężnicy. Panu Piotrowi i Pani Natalii Banach gratulujemy udanego touroperatingu i weny turystycznej – to właśnie oni odkryli dla nas wszystkie te perły Bieszczad!